Konfiguracja nie działającego połączenia na bramkę testową MF
Jeżeli w trakcie wysyłanie z prograsmu bcEDEK
pojawi się poniższy komunikat
może to świadczyć o braku zainstalowania certyfikatu bramki testowej Ministerstawa Finansów.
Należy więc ten certyfikat zainstalować do zasobnika systemowego.
Metoda prostrza :
- Pobieramy ten certyfikat i wybieramy opcję otwórz ...
- Na pytanie o akcję wybieramy "Otwórz" a nastepnie "Zainstaluj certyfikat ..."
- Wybieramy miejsce gdzie go zainstalować (magazyn)
- Odpowiadamy "Tak" na informację o zabezpieczeniach (w zasadzie ich braku)
- jak wszystko przebiegło poprawnie - pojawi się informacja :
Druga metoda - polega na otwarciu strony braki testowe i pobraniu certyfikatu bezpośrednio z niej :
- Otwórz przeglądarkę internetowa na stronie :
https://test-bramka.edeklaracje.gov.pl/uslugi/dokumenty?wsdl
a powinno się pojawić :
- Klikamy (mimo obaw) na "Kontynuuj przeglądanie tej witryny sieci Web"
- Klikamy na pozycji "Błąd certyfikatu", wyświetlamy ten certyfikat, wybieramy opcję zainstaluj i dalej jak w metodzie uproszczonej od pkt.2
Sopot, dnia 18.06.2012