Kpr_BC wersja rok 2020 -- KP020.01 ------------------------------------------------ 12.01.2020 ----- :KSIĘGA - "dostosowanie" do Dz.U.2544/2019 z 31.12.2019 :VAT - JPK-V7M(1), JPK_V7K(1) i stosowne do tego "dobre ułatwienie dla przedsiębiorcy" zwiększające wymiar pracy księgowego przy dekretacji :Zanieczyszczenia - Stawki opłat wg MP 866/2019 z 24.09.2019 :Pracownicy - Nowy PIT-2(6) Wynagrodzenia - minimalne 2 600,00 i 17,00 zł / h Dz.U. 1778/2019 - połączono w jedną listę dostępną z wynagrodzeń i umów zleceń, w jeden plik deklaracje/informacje: PIT-8C(10), PIT-11(25), IFT-1/1R(15) - zmiana algorytmu wyliczenia zaliczek na podatek dochodowy w miesiącu, w którym podstawa naliczenia narastająco przekroczyła pierwszy próg (i jak to ostatnio prawie zawsze bywa ustawodawca "zapomniał" o sposobie zaokrąglenia podstawy w takim przypadku). - dodano formatkę PPK, na bazie której następuje naliczanie kwot na "ten fundusz", pomniejszanie wynagrodzenia o składkę finansowaną przez pracownika o raz naliczanie i potrącenie podatku ze składki finansowanej przez pracodawcę wg miesiąca wpłacenia tejże do "funduszu". - dodano nową graficzną listę płac jaka obejmuje pozycje PPK - LP007P Umowy zlecenia - Pełna obsługa wszystkich pozycji PIT-8AR(8) - rozszerzono długości pól: - numer i rachunek z 10 na 36 - opis/zakres z 60 na 120 - wypłaty jednorazowe - nadano nowe znaczniki zgodne z 26-ma pozycjami PIT-8AR(8), do którego są odpowiednio pobierane. - znacznik "beneficjent 26+" pojawia się przy nowych umowach zlecenie jeżeli wprowadzono datę urodzenia i rok_urodzenia + 26 >= 2020. Weryfikacja co do miesiąca odbywa się przy zatwierdzeniu umowy w funkcji daty rozliczenia - do danych umowy dodano wyróżnik Atr(X), wg jakiego można dodatkowo zawęzić "Listę umów/zleceń". Można utworzyć listę atrybutów klawiszem CtrlEnter - Dodano obliczenia dla "Programu Pomylonych Karłów", klawiszem Alt-F6 Na razie nie bardzo wiadomo jaki ma to wpływ na "ustawowe" wyliczanie kosztów uzyskania (normalnie przychód - ZUS -PPK.Firmowy ???) * 20% ale teraz z morza interpretacji nic nie można wywnioskować. Dodatkowo podatek od części zapłaconej przez Zleceniodawcę pobierany jest od razu a nie w miesiącu odprowadzenia składki - bo niby na jakiej podstawie ? I znowu będą interpretacje, wyjaśnienia, korekty. :Właściciele - Zmiany w PID-5/5L: (06.02.2020) - usunięto nadmiar nieaktualnych odliczeń od dochodu i podatku - zmiany konfiguracji (mam nadzieję uproszczenie), zmiana wyboru sposobu rozliczania - dodano możliwość wprowadzenia własnej stawki podatku - dodano blok "Rozliczeń zatorów płatniczych", art.44 pkt 17 jaki opracowany jak zawsze na kolanie kompletnie odstaje od rzeczywistości, technicznych możliwości, zawiera pełne pole minowe braku jednoznaczności. Tak więc (jak prawie zawsze w ostatnich czasach) robimy coś z założenia mając nadzieję, że "ustawodawca właśnie to miał na literalnej myśli" Blok ten przypisany do miesiąca, zmniejsza podstawę opodatkowania od dokumentów niezapłaconych w pozostałej ich części na dzień (!) dokonania wpłaty zaliczki i/lub zwiększa podstawę od niezapłaconych dokumentów kosztowych (w wysokości dekretu do księgi) również na ten sam dzień dokonania wpłaty zaliczki - tych dokumentów, jakie wprowadzone są do księgi i mają ustawioną datę "Termin zapłaty", jaki powiększony o 90 dni zapada po 31.12.2019 i nie przekracza dnia dokonania wpłaty od tego miesięcznego rozliczenia. W przypadku innego niż 100% udziału w przychodach i kosztach z księgi, owe zmniejszenie i/lub zwiększenie przemnażane jest przez bieżący procent - tu na pewno będzie jeszcze wielkie pole do popisu dla interpretatorów z KISu. Dane należy wydrukować (tam też można dokonać stosownych wykluczeń, przeliczeń) i we właściwej lub zaproponowanej przez program wysokości ująć w naliczaniu zaliczki miesięcznej. Blok ten NIE JEST WYPEŁNIANY automatycznie, tylko klawiszem F3, gdyż takie szukanie dokumentów trwa i jak opisałem wyżej nie zawsze jest jednoznaczne a i może dotyczyć działalności z kilku źródeł. Warunkiem uwzględnienia w przeliczeniach - jest wprowadzenie daty planowanej wpłaty zaliczki - pamiętając, że do tego dnia MUSZĄ BYĆ wprowadzone wszystkie zapłaty. Bardzo ciekawy w tym temacie cytat z ustawy: "19. Zmniejszenia na podstawie ust. 17 pkt 1 dokonuje się, jeżeli do dnia terminu płatności zaliczki, określonego w ust. 6, wierzytelność nie została uregulowana lub zbyta. 20. Zwiększenia na podstawie ust. 17 pkt 2 dokonuje się, jeżeli do dnia terminu płatności zaliczki, określonego w ust. 6, zobowiązanie nie zostało uregulowane." - dotyczy to też zaliczek. :ZUS - Nowe deklaracje DRA i RCA, wg Dz.U. 81/2020 - wchodzą w życie 01.06.2020 - Nowe deklaracje DRA-II i RCA-II wg Dz.U. 102/2020 - wchodzą w życie 01.02.2020 - brak struktur plików XML dla Płatnika :Program - Przelewy bankowe-podatkowe: Automatycznie wybierany "Mikrorachunek" dla przelewów podatkowych z deklaracji, lub przy tworzeniu nowego przelewu możliwość wyboru czy przelew na mikrorachunek (PIT, CIT, VAT) czy na inne konto podatków pozostałych wybranego urzędu. -- KP020.01a ----------------------------------------------- 15.01.2020 ----- 1.Modyfikacje wypełniania pit-11(25) na podstawie interpretacji z KP990 -- KP020.01b ----------------------------------------------- 20.01.2020 ----- 2.Lista nowych rachunków bankowych "in.d." Urzędów Skarbowych Przelew do US - Zmieniono opis "Mikrorachunek podatkowy" na "URZĄD SKARBOWY CENTRUM ROZLICZENIOWE" - jakie jest stosowane w bankach. -- KP020.01c ----------------------------------------------- 23.01.2020 ----- 3.PIT-11(25) a) XML dla obcokrajowców nie posiadających PESEL i NIP. Dodano automatyczne wpisywanie numeru 999-999-99-99 dla wybrania NIP lub 99999999999 dla numeru PESEL i numerów paszportu z bloku "Dane nierezydenta" b) tworzenie nowego PIT automatycznie uruchamia pobieranie danych 4.Do stałych podatkowych dodano ostatnie brakujące - podstawa NFZ -- KP020.01d ----------------------------------------------- 24.01.2020 ----- 5.Kompilacja poprawki #2 wyłączyła pobieranie danych "mikrorachunku" -- KP020.01e ----------------------------------------------- 27.01.2020 ----- 6.PIT-11(25) - nie ujmowało dochodów zwolnionych zza granicy kolumny (e) z wynagrodzeń w kodem wynagrodzenia "Ux" -- KP020.01f ----------------------------------------------- 27.01.2020 ----- 7.Umowa Zlecenie na IFT - przywrócono zaokrąglanie podatku dla pozycji D.99 8.Naprawiono błąd wydruku VAT-7 -- KP020.01g ----------------------------------------------- 28.01.2020 ----- 9.Umowy zlecenia. Dodano zapis umowy jako "Zatwierdzenie" lub "Zapis" Uporządkowano prawa dostępu do edycji, poprawienia itp. 10.PID-5. Przy zatwierdzaniu dodano przypominacz o dokonaniu obrzędu "Zatoru" tj. pozbierania transakcji nieuregulowanych w (bez)myśl art.44.17. -- KP020.01h ----------------------------------------------- 30.01.2020 ----- 11.PIT-5. Zmiana wyboru sposobu rozliczania nie działała poprawnie. -- KP020.01i ----------------------------------------------- 31.01.2020 ----- 12.Dodano współczynnik do wyliczenia składek "małego ZUS" na 2020 za 01.2020 -- KP020.02 ----------------------------------------------- 02.02.2020 -@--- 13.Usunięto PIT-4R(8) 14.Zmiany logistyczne i ergonomiczne w konfiguracji. 15.Dodano możliwość sprawdzenia umieszczenia na stronie autora nowszej wersji programu w momencie jego uruchamiania - wg ustawienia w konfiguracji. -- KP020.02a ----------------------------------------------- 04.02.2020 ----- 16.Wyłączono komunikat pojawiający się przy uruchomieniu programu "Na twoim poziomie uprawnień opcja ta jest NIEDOSTĘPNA" dla operatora bez uprawnień administratora (powód - automatyczna aktualizacja). 17.Algorytm ułatwiający wprowadzenie e-konta ZUS - domyślnie przyjmował "liczbę uzupełniającą" zgodnie z opisem "001-dla DRA z zakresem 01-39" ale okazało się, że ZUS przydzielił "100". Teraz generowanie poprzedzone jest zapytaniem o "tą liczbę" -- KP020.02b ----------------------------------------------- 04.02.2020 ----- 18.Dodano funkcjonalność usuwania zdublowanych dekretów dokumentów jakie mogły powstać m.i. przy wielokrotnym imporcie danych Usuwamy w menu Księgi -> Zestawienia. Usunięcie polega za ustawieniu statusu na (usunięty) -- KP020.02c ----------------------------------------------- 05.02.2020 ----- 19.Umowy Zlecenie dla Beneficjentów+26. Koszty uzyskania podstawiane i wyliczane przez CtrlEnter ustawiane są na "0" 20.Dodano konfigurator wyboru rozliczenia dla "PIT-28" -- KP020.02d ----------------------------------------------- 06.02.2020 ----- 21.Ponieważ "złe długi" VAT się nie przedawniają, dodano możliwość ustawienia granicznego roku przeszukiwania takich dokumentów na 2013 rok 22.Dodano kalkulator wyliczenia Małego ZUS Plus od 02.2020, dodano nowy załącznik DRA-II/RCA-II na razie bez eksportu do programu płatnika, ponieważ na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze schematów KEDu/XML -- KP020.02e ----------------------------------------------- 10.02.2020 ----- 23.DRA - wyłączono z błędów uniemożliwiających zatwierdzenie deklaracji brak stawek %ubezpieczeń, dodając osobę jako podejrzaną i wyłączając osobę z umieszczania w DRA i załącznikach. 24.Dodano ustawiane w stałych podatkowych - pakiet pracowniczy zmienne: 1) "[ ] zastosuj art.27b.1.1 nawet dla deklarowanej podstawy NFZ" ustawienie której powoduje rozliczenie NFZ w proporcji przychodów opodatkowanych do całkowitych nawet dla wybrania deklarowanej podstawy FNZ 2) "[ ] Składki ZUS i NFZ od kodów wynagrodzeń "Ux" odliczaj w Polsce" ustawienie której powoduje przy zatwierdzeniu uznanie składek ZUS i NFZ za składki podlegające rozliczeniu w Polsce - widoczność w PIT-11(25). 25.Dodano funkcjonalność sprawdzania powtórzenia wpisywanego numeru dokumentu przy wprowadzaniu danych do KPR - ustawiane w "Dopisywanie -> Ustawienia" "[x] Sprawdzaj niepowtarzalność" na wybraną ilość miesięcy Numer do porównania do prowadzany jest do postaci składającej się tylko ze znaków '0'..'9','A'..'Z','/','#','.', porównywane są osobno sprzedaż oraz osobno zakupy (tu łącznie z numer NIP kontrahenta). Włączenie tej funkcjonalności spowoduje zwolnienie pracy programu przy rozpoczęciu wprowadzania (czytanie numerów z wybranych miesięcy wstecz i bieżącego) oraz przy opuszczeniu pola "Numer dowodu" dla sprzedaży i numer NIP dla zakupów (porównanie f(numer, NIP)) -- KP020.02f ----------------------------------------------- 13.02.2020 -@--- 26.Data zapadalności "Zator" + 90 dni dotyczy tylko dokumentów w przypadku których termin zapłaty upływa po dniu 31.12.2019 r., a nie jak było we wcześniejszej wersji programu których termin + 90 dni upływa po 31.12.2019 ( wyjątek przejściowy - art.16 Dzu 1649/2019 ) Wynika stąd, że pierwsze "zatory" będą z dnia 31.03, więc usunięto kilka nadpobudliwych komunikatów przypominających. -- KP020.02g ----------------------------------------------- 20.02.2020 ----- 27."PIT-28" dodano wstępny algorytm rozliczania "zatorów" (art.11.4 zpdof) Na dzień dzisiejszy MF nie ma pomysłu (albo uważa, że to co tworzy jest tak idealne, iż tylko ludzie prości tego nie rozumieją i popadają w obłęd) na sposób rozliczania niezapłaconych zakupów, tj. netto czy brutto (wybieramy w programie brutto po ostatniej interpretacji GOFINu) i w jakiej stawce je rozliczyć jak nie ma przychodów (tutaj nikt się jeszcze nie odważył podważyć boskości prawa zawartego w Dz.U, a na zadane wieki temu pytanie do MF jakoś jeszcze nie nadeszła niezwłoczna odpowiedź - tak więc sami ustawiamy ową stawkę w programie i czekam na słowa wyroczni KISu). Na konkretnie zadane pytanie - otrzymałem ogólną odpowiedź nie na temat. 28.Pojawiły się wątpliwości i idiointerpretacje na temat rozliczania zatorów: - sposób liczenia 90 czy 91 dzień od terminu płatności - czy liczymy od terminu przypadającego na dzień roboczy czy nie więc dodałem nieco opcji w stałych podatkowych - "Zatoru" Na pocieszenie - pierwszym miesiącem rozliczania będzie (chyba) kwiecień (dla 91 dni) lub marzec (dla 90 dni) więc może się powyjaśnia. Usunięto rozliczanie zatoru dla deklaracji kwartalnych jeżeli nie jest to koniec kwartału. p.s.1 MF szykuje poprawkę do ustawy zatorowej. p.s.2 Odpowiedź z MF w sprawie konkretnej daty odliczenia: Identyfikator zapytania: 21968941 0110.KIZ.4110.5588.2020 "W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zapytania ID 21968941 informujemy, że zagadnienie jest obecnie przedmiotem analizy w celu wypracowania stanowiska w tym zakresie. Zatem odpowiedź zostanie udzielona w późniejszym terminie. Przepraszamy za utrudnienia związane z oczekiwaniem na stanowisko w sprawie." 29.Dekretacja - dodano monit wyłapujący niepoprawnie wpisane terminy płatności tj. powyżej 90 dni, informacja że powyżej 60 tylko dla małych podmiotów i informacja, że wpisano termin w dzień wolny. 30.Poprawka - zestawienia eksport F7 - nie działał. 31.PID-5/5L - dodano wydruk ARK -- KP020.02h ----------------------------------------------- 27.02.2020 ----- 32.Uzyskano odpowiedź na pytanie 0110.KIZ.4110.5588.2020 w temacie wyliczania dni. Wielkim skrótem 91 dni bez uwzględniania wolnych, mając na uwadze, że terminy płatności nie mogą być ustawione z naruszeniem przepisów ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. Tak więc po zmianach #28 - usuwamy wybór 90/91 dni, nie ustalamy opcjonalnych dni wolnych przy naliczaniu, ale .. #33 33.Dekratacja dokumentów - dodano możliwość sprawdzenia czy termin płatności nie przypada w dzień wolny od pracy. -- KP020.02i ----------------------------------------------- 29.02.2020 ----- 34.DRA-II/RCA-II 1) aktualizacja schematu KEDY do Programu Płatnika 10.02.002 jaki został zmieniony 28.02 - KEDU5_1.XML - zmiana dotyczy deklaracji DRA/RCA-II 2) nie wprowadzało (przeliczało 50%) dochodu z przychodów zryczałtowanych Należy usunąć pakiet DRA i wygenerować ponownie. -- KP020.03 ----------------------------------------------- 02.03.2020 -@--- 35.DRA-II/RCA-II - eksport do płatnika - (z niewyjaśnionych przyczyn) pole "Identyfikator deklaracji" ma mieć numeru z zakresu 40..49 zamiast 01-39. (słowa nie ma o tym w Dz.U.102/2020, w którym opublikowano zmiany) Numer "normalny" mają mieć pozostałe załączniki. -- KP020.03a ----------------------------------------------- 07.03.2020 ----- 36.Dodano (tymczasowo) ustawianą w konfiguracji programu, deklaracje ZUS możliwość generowania dokumentów DRA i załączników wg starego schematu KEDU_5, ponieważ portal ZUSu ePŁATNIK nie przyjmuje wg schematu KEDU_5_1 jakim obsługujemy już Program Płatnika i nowe deklaracje DRA-II/RCA-II (dla przypomnienia nowe DRA-II/RCA-II obowiązują od 01.02) -- KP020.03b ----------------------------------------------- 16.03.2020 ----- 37. Usunięto aktualizację #36 - ePłatnik już działa. -- KP020.04 ----------------------------------------------- 20.04.2020 ----- 38. Dekretacja EWP - zablokowano możliwość zapisu dekretu bez wpisanej kwoty dla zapisów tylko w ewidencji bez części VAT 39. Wydruk listy płacy - dodano graficzny wydruk świadczeń - formularz: LP_SW 40. Ustawa anty-zatorowa (w PID-5, PID-28) Poprawka: niepoprawnie ujmowało dokumenty spłacone całkowicie w ratach jako niezapłacone w ogóle ! Informacja: Covid-19 - Zmiany wg Dz.U 568/2020, Art.4 /+Art 52q. 1.Zwalnia się z obowiązku zwiększenia dochodu na podstawie art. 44 ust. 17 pkt 2 i ust. 23 za po-szczególne okresy rozliczeniowe przypadające w 2020 r., w których spełnione zostały łącznie następujące warunki: (tu cała lista do zobaczenie w Dz.U.) Art.23 /+Art 57c. 1.Zwalnia się z obowiązku zwiększenia przychodów na podstawie art. 21 ust. 3f za poszczególne okresy przypadające w 2020 r., w których spełnione zostały łącznie następujące warunki: (lista) Tak więc u takich podatników nie uwzględniamy niezapłaconych kosztów zwiększających podstawę opodatkowania. Aby tego nie przeoczyć dodano w programie na ekranie rozliczeń zatorów opcję "C19 [x] przysługuje" zaznaczenie której (w konkretnych miesiącach) - nie dolicza do podstawy opodatkowania tych niezapłaconych kosztów. Dodano po wybraniu dokumentu z listy zestawionych dokumentów "zatoru" możliwość podglądu listy wpłat częściowych. -- KP020.04a ----------------------------------------------- 23.04.2020 ----- 41. Umowy zlecenia, księgowanie: w związku z C-19 dodano możliwość edycji daty dekretu księgowego koszów ZUS dla firmy, domyślnie na 15 miesiąc+1 -- KP020.04b ----------------------------------------------- 27.04.2020 ----- 42.PIT-11 eksport do PDF, poprawiono domyślną nazwę pliku, jaka od teraz będzie generowana wg tego samego algorytmu co do XML (PIT-8C,IFT-1R także) -- KP020.05 ----------------------------------------------- 04.05.2020 ----- 43.PIT-8A - nie zatwierdzało deklaracji (błąd od wersji .04) -- KP020.05a ----------------------------------------------- 06.05.2020 ----- 44.DRA (i korekty) za Styczeń 2020 jest generowane w wersji KEDU_5 a nie jak było do aktualizacji KP020.02i w wersji KEDU_5_1 Powód - korekta DRA-II nie była rozpoznawana przez Program Płatnika -- KP020.05b ----------------------------------------------- 16.05.2020 ----- 45.PIT-11 i PIT-8C: nie można było utworzyć druku korekty ORD-ZU -- KP020.05c ----------------------------------------------- 18.05.2020 ----- 46.Umowy zlecenia - księgowanie tylko kosztów bez zaznaczenia daty przelewu uniemożliwiało zaksięgowanie. -- KP020.05d ----------------------------------------------- 26.05.2020 ----- 47.PIT-8A/8AR - w pole "Kwota wynagrodzenia dla płatnika" pobierała się kwota należnego podatku, co skutkowało tym, że nie można było kwoty tej odliczyć od wpłacanego podatku. -- KP020.06 ----------------------------------------------- 02.06.2020 ----- 48.Złe długi - dodano znacznik dokumentu {v89-wykluczony} jakiego zaznaczenie wyłącza dokument z operacji na złych długach. Ustawianie w edycji czy przeglądaniu pełnym klawiszem Alt-F6 "[x] (bez prawa-wykluczony!}" Po wczorajszych wyjaśnieniach MF: 49.Księgowanie Umowy Zlecenia - dodano pozycję księgowania bez ZUS/NFZ 50.Wydruk obciążenia firmy dla umów zlecenia i wynagrodzeń - dodano pozycję wysokości ujęcia w koszty bez składek ZUS/NFZ pobieranych w wynagrodzeń pracowników/zleceniobiorców -- KP020.07 ----------------------------------------------- 10.07.2020 -@--- 51.Świadectwo pracy - usunięto PESEL i miejsce urodzenia (Dz.U.1709/2019) 52.ZUS-DRA/RCA - Nowe XML Kedu_5_2 od nowszej wersji płatnika z 26.06.2020 Opcjonalnie do wyboru w konfiguracji programu (domyślnie nowa) 53.Wydruk RCA - wg nowego wzoru zawierającego pozycję PPK 54.Dodano nowe informacje VAT-UE(5) i VAT-UEK(5), jakie obowiązują od przychodów czerwcowych (a w zasadzie wg wyjaśnień od kwietniowych) wg Dz.U.1138/2020 z dnia 30.06.2020: dodano blok F. związany z "przemieszczeniem towarów w procedurze magazynu typu call-off stock" Na dzień aktualizacji programu struktury XML obarczone są w bloku Call-off błędem, uniemożliwijącym wysyłanie wypełnionego bloku z różnymi operacjami na tym samym kontrahencie. Problem zgłoszono 05.07 - czekamy na poprawkę. 55.Zmiany wg publikowanych na ePUAP schematów XML dla deklaracji: PIT-8CZ(10) 2020/07/08/9713 PIT-8C(10) 2020/07/08/9714 PIT-4R(9) 2020/07/08/9715 PIT-11Z(25) 2020/07/10/9719 PIT-11(25) 2020/07/10/9720 ORD-ZU(3) 2020/07/06/eD/ORDZU -- KP020.07a ----------------------------------------------- 17.07.2020 ----- 56.Informacja o Covid-19 i stosowne kwoty w wydruku obciążenia wynagrodzeniami oraz od umówy zlecenia ograniczono do miesięcy marzec-maj -- KP020.07b ----------------------------------------------- 30.07.2020 ----- 57.Poprawiono weryfikacje NIPów zagranicznych w trybie "Biała Lista" (nie weryfikowało nipów w których było mniej niż 8 cyfr) 58.Wypełnienie PIT-11. W przypadku wystąpienia tylko wynagrodzeń zwolnionych (kolumna E) - nie wypełniał się cały wiersz 59.Aktualizacja Pełnomocnictwa ZUS: ogólnego PEL i na czas kontroli PEL-K -- KP020.08 ----------------------------------------------- 19.08.2020 ----- 60. Do pełnomocnictwa PEL dodano dwustronicowe nowe odwołanie PEL-O 61. Zmiany wg publikowanych na ePUAP schematów XML dla deklaracji: PIT-4R(9) 2020/08/19/9863 62. DRA - wymuszenie generowania załącznika RCA zamiast RZA - uzależniono tylko od zaznaczeń sposobu finansowania z nie ostatnio składanego zgłoszenia ZUA -- KP020.08a ----------------------------------------------- 21.08.2020 ----- 63. PIT-5 - korekta podstawy wg ustawy zatorowej. było: uwzględniały się dokumenty, których 90 dni od terminu płatności przypadało do dnia terminu płatności zaliczki i nie zostały zapłacone do tego dnia jest: uwzględnia się dokumenty, których 90 dni od terminu płatności przypada do końca okresu rozliczeniowego włącznie i nie zostały uregulowane do dnia płatności zaliczki -- KP020.08b ----------------------------------------------- 26.08.2020 ----- 64.PID-5/5L - przywrócono możliwość wprowadzenia kwoty faktycznie wpłaconej 65.Zablokowanie ekranu zmieniono z kombinacji klawiszy Ctrl+H na Ctrl+Alt+H ze względu na pokrywanie się z klawiszem ustawiania hasła do firmy 66.Wprowadzanie daty: wprowadzenie roku <= 1900 lub >= 2100 sygnalizowane jest dźwiękiem. -- KP020.08c ----------------------------------------------- 31.08.2020 ----- 67.VAT-7 zestawienie "GUS" - nie działał wydruk 68.Wynagrodzenia dla pracownika < 26+. Zatwierdzenie wynagrodzeń oznaczonych jako zwolnione w przedostatnim miesiącu i miesiącu urodzin jest poprzedzone informacją o kończącym się okresie zwolnienia. -- KP020.09 ----------------------------------------------- 07.09.2020 ----- 69.Aktualizacja 65. nie zadziałała -- KP020.09a ----------------------------------------------- 16.09.2020 ----- 70.Spłaty - błędne dokonywanie spłat z menu: Księgi - spłaty, rozliczenia klawiszem F4-Uwagi (poprzez edycję daty) zamiast poprawnie klawiszem F7-Spłata przy dokumentach rozliczanych z VAT wg OstTerPOP w innych okresach nie dzieliło dokumentu na źródłowy i rozliczeniowy VAT-7, tylko pozostawiało niewłaściwie wprowadzony okres rozliczenia VAT, co skutkowało brakiem uwzględniania tych dokumentów w VAT-7 i JPK. Procedura drukowania rejestrów VAT wyłapywała takie dokumenty i pojawiał się komunikat: "Dokument xxxx ma niepoprawną datę VAT-7 !" Od tej wersji zablokowano możliwość edycji poprzez F4. 71.Dodano możliwość utworzenia i zapisania dokumentu anulującego dokument zakupu MPP jako jego "odwrotność" pod wskazaną datą (klawiszem F7 z bloku MPP Alt-M). Po dokonaniu tego anulowania należy w przeglądaniu pełnym sprawdzić poprawność dekretu ! -- KP020.10 ----------------------------------------------- 01.10.2020 -@--- Stosownie do propagandowego "uproszczającego księgowość sprawozdawczą" połączonego pliku JPK z deklaracją VAT-7 dodano: 72.W stosownych dekretach dokumentów dodano formatkę ustawienia dodatkowych znaczników GTU i Procedur dostępną z ekranu edycji dokumentu - klawiszem Ctrl-J lub Ctrl-F10 i wybranie. Dla dokumentów "dwustronnych" importu i WNT dodatkowo określamy jaki blok wypełniamy - związany z rozliczeniem sprzedaży czy nabywca 73.Nowy rejestr 'celem ewidencji kwoty nabycia towarów i usług nabytych od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty, a także nabycia towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków związanych ze sprzedażą opodatkowaną na zasadzie marży zgodnie z art. 20' Rejestr stworzony tylko dla celów wypełnienia JPK-V7M/K Sterownik wydruku REJ/ZMA-A4.ARK, FR4/RV_ZMA.FRD+FR3 74.Nie tworzymy nowego rejestru na nabycia wg Faktur RR, ponieważ w obecnym rejestrze zakupów mamy stawkę (RR) i dekrety z wprowadzonymi kwotami w te pozycję będą uznawane za Rejestr RR 75.Stare deklaracje VAT-7 i pliki JPK-VAT, jak i nowe od października tworzymy klawiszem Insert. Korekty - tak jak było Ctrl-K 75.Nowa połączona deklaracja VAT-7(21) z JPK_V7M(1) oraz VAT-7K(15) z JPK_V7K(1). Ponieważ jest "nierozerwalnie połączona" to przy jej zatwierdzaniu automatycznie musi się generować plik XML, jaki jest właściwym obrazem danych w momencie zatwierdzenia deklaracji. Przy zatwierdzaniu wyłączono edycję kwot w deklaracji, za wyjątkiem kwoty przeniesienia i pozycji z bloku E, ponieważ wysokość ich musi wynikać ściśle z dekretów księgowych. Korekta do pliku JPK-V7M i JPK-V7K może dotyczyć tylko deklaracji (np. zmieniamy sposób zwrotu należności) lub samego pliku JPK (np. poprawka w danych identyfikujących kontrahenta) lub obu łącznie - co wybieramy w momencie tworzenia korekty. 76.Dodano wydruk z deklaracji VAT-7 i VAT-7K wg własnego wzoru. 77.Dodano podgląd wygenerowanego pliku XML dla JPK_VAT i JPK_V7 klawiszem F6 z okienka informacji o pliku JPK (domyślnym programem z Windowsa) Autor zadowolony jest z darmowego programu "XML Notepad 2007" jaki ustawił domyślnym dla otwierania plików XML - do pobrania ze strony Microsoft lub z naszej witrynki http://bcsopot.com.pl/bin/XmlNotepad.msi 78.Przy księgowaniu Faktur za usługi biura ustawiane jest automatycznie GTU_12 w biurze, i ewentualnie "MK" u usługobiorcy dla faktury "M" -- KP020.10a ----------------------------------------------- 04.10.2020 ----- 79.Dekretowania faktury FP nie ustawia już domyślnej kolumny sprzedaży w KPR na "0" 80.Lokalna baza adresów - dodano znacznik [x] kontrahent "powiązany" (Art.32/2/1 VAT) zaznaczenie którego ustawi automatycznie znacznik Procedury "TP" w dekrecie księgowym dla JPK-V7 przy pobraniu tej firmy z bazy danych. 81.Baza automatów sprzedaży - j/w 82.Edycja dekretu/Przeglądanie - dodano klawisz w linii statu F11 otwierający okienko GTU/PROC (Ctrl-J pozostaje nadal) [ od dekretów za Październik ] 83.Do okienka edycji ustawień GTU/PROC dodano znacznik-"Zatwierdzono" jaki pojawi się po wciśnięciu "F2-Zatwierdź" z tegoż okienka. 84.Przy zatwierdzeniu dekretacji dokumentu (edycji) klawisz End otworzy automatycznie okno edycji GTU/PROC, jeżeli nie zatwierdzono ich wcześniej 85.Edycja dekretu księgowego. Jeżeli w polu Adres chcemy wyłączyć pobieranie stałych tekstowych F1..F10 to w pliku konfiguracyjnym KPR_2020.INI należy ustawić w sekcji [KSIEGA] pozycję: AdrNoFxx=TAK -- KP020.10b ----------------------------------------------- 12.10.2020 ----- 86.Dodano zmienione wg Dz.U.1626/2020 nowe druki i eksport do XML deklaracji VAT-8(11) i VAT-9M(10) obowiązujące za przychody od X.2020 87.W plikach JPK pozycja email - nie będzie ustawiana na duże litery 88.Dodano (ustawianą w menu:Księgi->Dopisywanie->Ustawienia) możliwość wyłączenia pojawiania się formatki edycji GTU JPK-V7 po dekrecie dokumentu. -- KP020.10c ----------------------------------------------- 14.10.2020 ----- 89.Tworzenie JPK-V7M/K - dodano sprawdzenie czy wprowadzono pole email. W pierwszej kolejności pobierane jest z danych upoważnionego a jak tam nie ma to z danych adresowych firmy. 90.Do ekranu dekretu księgowego dodano wyświetlanie wprowadzonych JPK-V7x: typu dokumentu, GTU i Procedur (tyle ile się zmieści) 91.PID-5/5L. Dla przypomnienia: kwota do wpłaty jest wg art.44.15 ustawiana na "0" jeżeli należna zaliczka nie przekracza 1000 zł. W takim wypadku deklarowaną kwotę do wpłaty w wysokości bez tego ograniczenia można ustawić klawiszem spacji. Od teraz wybranie przelewy (F9) w przypadku nie zadeklarowania kwoty do wpłaty w takim przypadku - poprzedzone będzie monitem. -- KP020.10d ----------------------------------------------- 15.10.2020 ----- 92.Dodano edycję znaczników "jv7" nawet w zamkniętych okresach (w przeglądaniu pełnym, klawiszem F9), za wyjątkiem "FP" - bo to wymaga korekty deklaracji, czyli odblokowania miesiąca. Oczywiście, po poprawieniu tych znaczników należy zrobić korektę pliku JPK-V7M/K w wersji bez deklaracji. 93.Dodano funkcjonalność seryjnego ustawiania kodów GTU w dokumentach z wybranego miesiąca z wybranych rejestrów. Uruchomienie z menu: Księgi -> Administracja -> Zbiorcze ustawienie GTU -- KP020.10e ----------------------------------------------- 18.10.2020 ----- 94.Tworzenie deklaracji VAT-7/7K przy zmianie trybu z rozliczenia kwartalnego na miesięczne w trakcie roku wymuszało potrzebę tworzenia deklaracji nowego typu od początku roku. -- KP020.10f ----------------------------------------------- 25.10.2020 ----- 95.Adres Email: firmowy, upoważnionego i RODOsa rozszerzono do 64 znaków 96.Tworzenie nowej deklaracji JPK-V7M/K poprzedzone jest sprawdzeniem czy wprowadzono wymagany adres email. 97.Dodano zaległe VAT-10(6) i VAT_11(6) wydruk i XML -- KP020.10g ----------------------------------------------- 26.10.2020 ----- 98.Do biblioteki GetUPO.DLL dodano obsługę JPK-V7M/K(1) 99.Kody GTU i Procedury dodano do wszystkich rejestrów sprzedażowych -- KP020.10h ----------------------------------------------- 26.10.2020 ----- 100.Poprawka : email upoważnionego zapisywał się w emailu firmowym -- KP020.10i ----------------------------------------------- 28.10.2020 ----- 101.Hurtowe zaznaczanie kodów GTU - wyłączono z zaznaczania dokumenty oznaczone jako "RO" - Raport Okresowy (kasowy) 102.["^G - globalne" z pozycji "Wybierz księge firmy"]-dodano funkcjonalność ustawienie brakujących danych upoważnionego dla wszystkich firm - chodzi głównie o adres email niezbędny dla JPK-V7M/K(1) 103.Formatka "Dane upoważnionego": dodano wstawianie (ctrlHome) i odczytanie danych (ctrlEnd) z bufora -- KP020.10j ----------------------------------------------- 30.10.2020 -@--- 104.Formatka JPK-V7 od sprzedaży. Dla wybrania [RO] zablokowano edycję GTU i Procedur. Przy zatwierdzeniu kasowane są w takim przypadku niepotrzebnie ustawione wcześniej wartości. Poprawiono odświeżanie ekranu dekretu po powrocie z tej formatki. -- KP020.11a ----------------------------------------------- 03.11.2020 ----- 105.Wydruk z rejestrów sprzedaży przy wystąpieniu dokumentów FP umożliwia wybór wydruku dokumentów wszystkich, tylko "FP" lub "bez FP" 106.Dodano funkcjonalność wstępnego wyboru typu dokumentu przy wybraniu rejestru sprzedaży (RO, WEW, FP) - ustawianą indywidualnie dla firmy w menu VAT -> Ustawienia -> Rodzaje Sprzedaży i Rozliczanie Utargów -- KP020.11b ----------------------------------------------- 04.11.2020 ----- 107.Poprawiono wyświetlania na ekranie pozycji opisu Marża i OO w dekrecie. Kolor wyświetlanych GTU/Procedur - (na razie) ustawiono na żółty. -- KP020.11c ----------------------------------------------- 04.11.2020 ----- 108.Ustawienie [FP] dla sprzedaży ryczałtowej "wysypywało" program. -- KP020.11d ----------------------------------------------- 04.11.2020 ----- 109.Deklaracja VAT-7 - błąd przy generowaniu XML: pozycja P_60 była wymuszana na ujemną - ma być jednak nie ujemna - błąd przy weryfikowaniu XML Dotyczy "[x] Zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych" 110.Poprawka algorytmu przenoszenia kwoty z przeniesienia z poprzedniego miesiąca gdy w poprzednim miesiącu (kwartale) ostatnią korektą JPK-V7M/K była korekta samej Ewidencji (bez Deklaracji). -- KP020.11e ----------------------------------------------- 12.11.2020 ----- 111.Rachunki za usługi biura Małego Podatnika rozliczającego się metodą kasową - zaznaczały automatycznie [MP] również w dokumentach księgowanych do przychodów biura - nic to nie czyni, tylko na ekranie dekretu pojawia się GTU:12, MP 112.Dekrety "Korekta VAT-7 naliczonego (VAT.D3)" dla JPK-V7K/M automatycznie zaznaczają się na "WEW" 113.Do hurtowego zaznaczania GTU dodano dwie Procedury SW i EE 114.Błąd-nie ujmowało do JPK-V7M/K przy ujemnej sprzedaży VAT-Marża (wpisanej do NiePodlegaVAT) kwoty sprzedaży VAT-marża brutto do 115.Rozbudowano możliwości wprowadzania dokumentów Sprzedaż VAT-Marża. Wg objaśnień do JPK-V7M/K strata na marży ma być wpisywania w stosownej stawce VAT jako wartość straty netto a w pozycji vat ma 0, tak dokument należy ująć w Ewidencji(JPK) a nie ma być sumowany do Deklaracji-VAT7. Np. sprzedaż noclegu za 300,00 (zakupionego za 400,00) ma się pojawić w Ewidencji (w stawce) netto=-100,00 vat=0,00 SprzedażMarża = 300,00 Oczywiście po stronie zakupów należy wpisać do rejestru ZakupMarża 400,00 116.VAT-7 - dodano sprawdzenie, czy koszt użyte do wyliczenia Sprzedaży VAT-Marża wprowadzanych do rejestru "Sprzedaż Faktura-Marża" odpowiadają wysokości nabyć na potrzeby sprzedaży vat marża wprowadzonych do rejestru "Zakupy dla sprzedaży VAT-Marża" -- KP020.11f ----------------------------------------------- 16.11.2020 ----- 117.Dodano wydruk rejestru "Zakupy dla sprzedaży VAT marża" w grupie rejestrów "zbiorcze dla potrzeb deklaracji VAT" 118.Do seryjnego ustawiania GTU dodano rej: "Św.Usług i Dost.Towarów poza PL" 119.Do wydruku graficznego "Dostawa Towarów i Usług SPV" dodano (na próbę) oznaczenie JPK-V7 i dokumentu sprzedaży, kody GTU i Procedury -- KP020.11g ----------------------------------------------- 16.11.2020 ----- 120.Dodano oznaczenia JPK-V7 do graficznych wydruków rejestrów zbiorczych VAT: SP4,NA7,WT4 oznaczenia JPK-V7. Domyślnie wprowadzone są zamiast adresu. Można je wydrukować w dodatkowej linii ustawiając w menu: System->Konfiguracja programu->Wydruki -- KP020.11h ----------------------------------------------- 17.11.2020 ----- 121.Poprawka zaznaczania hurtowego GTU i Procedur. Wskazania do zaznaczenia tylko i wyłącznie "Procedur" nie ustawiało tychże. 122.VAT-7 - ponieważ zdarzały się przypadki nie zaznaczenia znacznika '[x] Zaliczenie zwrotu podatku na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych' w przypadku chęci zwrotu nadwyżki VAT na inne podatki, program sam go ustawi w przypadku wpisania kwoty czy opisu rodzaju przeznaczenia. 121.cdn.120 - Dodano rejestr VAT-Marża -- KP020.11j ----------------------------------------------- 19.11.2020 ----- 122.Dodano linie GTU dla rejestrów z akt.#120 w wydruku DOS. Należy ustawić w menu: System->Konfiguracja programu->Wydruki [x] wydruk danych JPK-V7 m.i. GTU w osobnej linii -- KP020.11k ----------------------------------------------- 22.11.2020 ----- 123.Dodano nową wersję PIT-11(26): XML i Wydruk graficzny 1) 124.Dodano nową wersję PIT-11(26)Z XML, generowaną z utworzonych PIT-11(26) 125.Dodano nową wersję PIT-4R(10): XML i Wydruk graficzny 1)2) 126.Dodano nową wersję PIT-8AR(9): XML i Wydruk graficzny 1)2) 1.) Obowiązują od 28.11.2020 za przychody od 01.01.2020 2.) W miesiącach marzec - maj (na razie) doszła pozycja "[x] przesunięcie terminu zaliczki Covid-19" wymagana w nowym PIT rocznym -- KP020.11m ----------------------------------------------- 23.11.2020 ----- Kompilacja $TESTowa -- KP020.11n ----------------------------------------------- 23.11.2020 ----- 127.Dodano bezpiecznik dla wprowadzonych od X.2020 dekretów "OO" innych niż Unijne - których nie powinno się wprowadzać, bo nie mają swojego miejsca w pliku JPK. Wygenerowane pliki JPK_V7M/K z dekretów OO zaznaczonych jako OO-krajowe - nie posiadały kwoty w bloku Sprzedaż !!! 128.Faktury za usługi biura - dekret księgowy - nazwa biura pobierana była z pierwszej linii, od teraz z dwóch. -- KP020.11o ----------------------------------------------- 27.11.2020 ----- 129.Edycja GTU - ułatwienie wprowadzania. Dodano klawisze szybkiego wyboru: 0 - oznaczenie dowodu sprzedaży 1..9 - GTU 01..09 A..D - GTU 10..13 S - procedura SW, E - EE, T - TP, M - MPP Wciśnięcie tego klawisza powoduje przeskok do odpowiedniej pozycji, a ponowne jego wciśnięcie powoduje zmianę wartości (tak samo jak spacja). 130.Do .128 - nazwa kontrahenta dla dekretu dla biura jest teraz pobierana z nazwy pełnej a nie skróconej. -- KP020.12 ----------------------------------------------- 01.12.2020 ----- 131.Umowy zlecenia: - do rachunków za nie UZ_RK, UZ_RK1, UZ_RW - dodano pozycje wpłat na PPK - do :"Obciążenia firmy" - dodano PPK - wyliczanie kosztów uzyskania (F3) uwzględniało PPK-Firmy a nie powinno - do formatki PPK dodano nowe znaczniki "[x] - własne doliczenie do podatku", i "Kwota wpłacona:" jakie to spowodują, że do podstawy naliczenia podatku dodamy ową kwotę a nie wyliczoną miesięczną kwotę finansowaną przez podmiot zatrudniający ( przesunięcie terminu rozliczenia teże wpłaty na inny okres) 132.Lista umów zlecenia: - Obciążenie firmy (wg UZ_OBLU, UZ_OBUZ) - dodano pozycje PPK - Eksport XML F7 (wg UZ_LUXM.XML) - dodano blok PPK - Wydruk listy UZ_LUZ - dodano kolumny PPK_Uczestnika i PPK_Firmy 133.Dodano pozycję w menu: Pracownicy -> Obciążenia na PPK w którym dodano: - (F6) Wydruk obciążenia wpłatami w podziałem na uczestnika i frimę - (F8) Wydruk zestawienia imiennego / listy tych obciążeń - (F7) utworzenie pliku XML zawierającego informacje o wpłatach do PPK wg wzoru "GRUPA_PPK 2.00", jest to "Standard Rekomendowany przez Grupę Projektową PPK" 134.Do danych firmy i pracownika dodano sekcję "PPK (GRUPA_PPK 2.00)" w której znajdują się informacje jaki zostaną umieszczone w pliku XML opisanego w #133-F7 (są opcjonalne ale zalecane) U pracownika kosztem dwóch ostatnich linii z "notki" 135.Lista płacy - obciążenia (LP_OB, LP_OBU) - dodano informacje o PPK 136.Poprawka XML PIT-4R(10) i PIT-8AC(9) - blok Covid-19 jako niezaznaczony ustawiał węzeł na "0" a miało nie być węzła 137.Poprawka wydruku PIT-11(26) - ucinało PESEL pracownika -- KP020.12a ----------------------------------------------- 01.12.2020 -@--- 138.Umowa zlecenie - poprawka automatu naliczania kosztów F3. Stosownie do wyjaśnień MF: "Na podstawie art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy PIT koszty uzyskania przychodów z tytułu wykonywania usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło wynoszą 20% uzyskanego przychodu. Koszty te oblicza się od przychodu podatnika pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe oraz na ubezpieczenie chorobowe, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy PIT, których podstawę wymiaru stanowi ten przychód. 20% koszty należy obliczyć od łącznego przychodu zleceniobiorcy, w skład którego wchodzą również wpłaty na PPK finansowane przez zleceniodawcę." -- KP020.12b ----------------------------------------------- 04.12.2020 -@--- 139.POPRAWKA - generowanie JPK_V7K(1) za grudzień (IV kwartał) wpisywało w części ewidencyjnej miesiąc 4-ty zamiast 12-ty. 140.Ustawiono wspólny narastający numer korekt plików JPK_V7M/K dla części samej deklaracji, samej ewidencji i połączonej. -- KP020.12c ----------------------------------------------- 04.12.2020 ----- 141.Stosownie do wyjaśnień Ministerstwa Finansów pod tytułem: "Podaj właściwy PESEL lub NIP pracownika" (na portalu https://www.podatki.gov.pl/pit/wyjasnienia-pit ) usunięto automatyczne wypełnianie brakującego numeru PESEL/NIP cyframi 9 -- KP020.12d ----------------------------------------------- 07.12.2020 ----- 142.Dodano możliwość hurtowego zaznaczenia w dokumentach sprzedaży Typ Dokumentu na FP - faktura do paragonu - z menu: Księgi, Administracja -- KP020.12e ----------------------------------------------- 08.12.2020 ----- 143.Poprawa struktury eksportu danych składki do PPK (PPK_SKLA.XML) -- KP020.12f ----------------------------------------------- 10.12.2020 ----- 144.Dekret "Procedure" JPK_V7 - dodano weryfikator poprawności TT_* i I_* 145.UZ-dodano na ekran widoczność wpłaty uczestnika PPK potrącanej z wypłaty -- KP020.12g ----------------------------------------------- 10.12.2020 ----- 146.Ergonomizacja formatki PPK od wynagrodzeń -- KP020.12h ----------------------------------------------- 14.12.2020 ----- 147.VAT-7 pole 61. (zwrot na) "Rodzaj przyszłego zobowiązania podatkowego" Długość powiększono do 45 znaków, oraz dodano rozszerzenie, które dołącza do tego pola treść wpisaną do pola Uwagi: z pierwszej strony deklaracji, jeżeli treść linii rozpoczyna się od znaku hash "#" 148.Przestawienie kolejności i zmiana opisu wyboru rejestru sprzedaży w przypadku wystąpienia dokumentów "Faktura do paragonu" - "FP" -- KP020.12i ----------------------------------------------- 15.12.2020 -@--- 149.Poprawka JPK-V7M/K: Aktualizacja #140 z KP020.12b: w przypadku wystąpienia korekty samej ewidencji nie przenosiła się do deklaracji w następym miesiącu kwota z przeniesienia wynikająca z poprzedzającej deklaracji. -- KP020.12j ----------------------------------------------- 18.12.2020 ----- 150.PPK - dla programu młodocianych -26+ składka finansowana przez podmiot zatrudniający była opodatkowana - a wg wyjasnień nie powinna. 151.PPK - zapis do PPK_SKLA.XML: nip podmiotu zatrudniającego wstawiany jest bez kresek. 152.Hurtowe zatwierdzanie zmienionych wynagrodzeń - w przypadku zwiększenia wynagrodzenia nie aktualizowało kwoty wysokości kwoty przelewem. 153.Bufor - dodano bezpiecznik do braku lub błędnie wpisanej nazwy pliku. -- KP020.21a ----------------------------------------------- 04.01.2021 ----- 154.Notka z danych pracownika. Dwie ostatnie linie przypisywane są do PPK od teraz opcjonalnie, jak zaznaczono taką potrzebę w PPK 155.Poprawka wydruku i XML ITF-1R(15) - KodUrzędu 156.Dodano nowe PIT-4R(11) i PIT-8AR(10) Dz.U.2432/2020.12.30 obowiązujące od 31.12.2020, tak więc PIT-4R(10) i PIT-8AR(9) z listopada przestały obowiązywać. Na razie nie opublikowano XML !!! 157.Dodano nowy IFT-1R(16), IFT-1(16) Dz.U.2432/2020.12.30 obowiązujący od 31.12.2020. Zmiana wersji klawiszem F5 Na razie nie opublikowano XML !!! 157.Poprawka wydruku i XML ITF-1R(15) - KodUrzędu -- KP020.21b ----------------------------------------------- 05.01.2021 ----- 158.PPK_SKLA.XML - modyfikacje na potrzeby banku PKO 159.Plik PPK_RE(zygnacja).pdf - nazwa pliku powiązana z imieniem i nazwiskiem 160.PIT-4R(11) XML wzor/2021/01/05/10281 (stosowany 14 dni po ogłoszeniu?) -- KP020.21c ----------------------------------------------- 07.01.2021 ----- 161.Do danych upowaznionego do PITów dodano pole "Stanowisko" jakie jest wprowadzanie do pola 90. w PIT-11(26), oraz podobnie w pozostałych PIT-4R, PIT-8C, PIT-8AR, IFT-1 162.PIT-8AR(10) XML wzor/2021/01/07/10282 (stosowany 14 dni po ogłoszeniu?) -- KP020.21d ----------------------------------------------- 10.01.2021 ----- 163.PIT-11(26) XML - zmiana algorytmu wypełniania pól 13. - 15. Wg ostatnich objaśnień wypełniane są jak zaznaczono [x] nierezydent. Wbrew opisom na stronie MF, Krajowa Infolinia Podatkowa informuje, że w przypadku braku NIP czy PESELa należy wpisać w PESEL "99999999999" oraz uzupełnić pola 13. - 15. co wiąże się z podaniem kraju adresu nierezydenta zgodnego z krajem wydania innego dokumentu identyfikacyjnego 163.PPK - poprawki : (SFpPZ: składka finansowana przez podmiot zatrudniający) a) Umowy zlecenia w PIT-11: SFpPZ - nie zwiększała kolumny przychodu b) Kartoteka Wynagrodzeń od wynagrodzeń i umów zleceń: SFpPZ - nie zwiększała kolumny przychodu, ale by nie zaciemniać - dodano dodatkową kolumnę Składki na PPK wpłaconą w miesiącu przez Podmiot Zatrudniający w wydruku wg wzorów KARTAPRZ i UZ_KARTA -- KP020.21e ----------------------------------------------- 11.01.2021 -@--- 164.PIT-5 Kwartalny - wpłaty za miesiące nie będące końcem kwartału mogły być ustawione jako wpłacone z różnicy pomiędzy należną do przypisu a wpłaconą mniejszą kwotą. Zablokowano taką możliwość, a jeżeli kwoty takie występują - są pokazywane na ekranie i dodano możliwość ich edycji do miesiąca poprzedzającego ostatnio zamknięty. -- KP020.21f ----------------------------------------------- 12.01.2021 ----- 165.Poprawki redakcyjne wydruku PIT-11(26), Kartoteki Wynagrodzeń 166.Dodano na wydrukach deklaracji VAT-7 dane z UPO: 2.Nr dokumentu, 3.status -- KP020.21g ----------------------------------------------- 14.01.2021 -@--- 167.Poprawka do PIT-11. Dotyczy beneficjentów programu -26+, świadczeń, które podlegają opodatkowaniu i są wypłacane przez uprawnionego do wypłat z ZUS pracodawcę i nie są standardowo zwolnione (kod 331,335) było: dodawały do E.2 i E.8 zmniejszały G.87 jest: dodają się do E.8 -- KP020.21h ----------------------------------------------- 15.01.2021 ----- 168.Dodano XML IFT-1R(16) wzor/2021/01/15/10301 -- KP020.21i ----------------------------------------------- 18.01.2021 ----- 169.Dodano XML IFT-1(16) wzor/2021/01/18/10306 170.Z operacji "Zatory" wyłączono dokumenty oznaczone procedurą "TP" -- KP020.21j ----------------------------------------------- 18.01.2021 ----- 171.Stosownie do interpretacji indywidualnej KIS Nr 0110.KIZ.418.87.2021 w dokumentach oznaczonych "RO" trzeba również zaznaczyć procedurę "B_SPV", co niniejszym czynimy odblokowując procedury dla RO, jakie to wraz z kodami GTU miały być nie wypełniane wg wcześniejszych wyjaśnień. -- KP020.21k ----------------------------------------------- 21.01.2021 ----- 172.Zapis wszystkich danych pracownika do XML (RODO) - uzupełniono o PPK -- KP020.21m ----------------------------------------------- 22.01.2021 ----- 173.Wydruk rejestru VAT-Marża dla stary z marży (ujemna marża): było: kwota ujemna pojawiała się w rejestrze w przypisanych stawkach i sumowała w stopce jest: kwota nie pojawia się i nie sumuje w stawkach, widać tylko ją tylko w kolumnie brutto Nie miało to wpływu na deklarację i ewidencję w JPK_VAT7M/K Do września 2020 włącznie, kwotę straty z marży należało wpisywać do stawki NP czy ZW a nie do odpowiadającej jej stawce sprzedaży. -- KP020.21n ----------------------------------------------- 27.01.2021 ----- 174.Zrobił się bałagan interpretacyjny odnoście obcokrajowców w PIT-11 Ponieważ pole albo NIP albo PESEL muszą być wypełnione (choćby 999) a pole inny numer było wypełniane tylko dla nierezydentów, to od teraz pole INNY NUMER wypełniane jest dla rezydentów i nierezydentów o ile wprowadzono je w KPR w formatce "R. Inne dane, (nie)rezydent", przy czym dla nierezydentów jest to warunek konieczny poprawnego wypełnienia. -- KP020.21o ----------------------------------------------- 28.01.2021 ----- 175.Tworzenie zbiorczych PIT-11Z, PIT-8CZ: Jeżeli usunięto pracownika nie usuwając wcześniej jego PITów - to zatwierdzone takie pojawiały się w zbiorczym po danymi poprzedniego pracownika. -- KP020.21p ----------------------------------------------- 30.01.2021 ----- 176.Popraw literówek w opisach na formularzu PIT-11(26) 177.Zamiana RMUA na ZUS-IM, oraz dodatku RMUA-R(Z) na ZUS-IR(Z) -- KP020.22a ----------------------------------------------- 03.02.2021 ----- 178. Zatwierdzanie PID-5/5L za styczeń 2021. Wpisaną składkę na FNZ nie dolicza automatycznie, tylko po przejściu do pola pozycji poprzedzającej. Zatwierdzenie bez odliczenia meldowało błąd po ponownym wejściu do PIDa: "Zatwierdzony podatek różny od wyliczonego na bieżąco.... (nie podejmuję żadnej akcji)" - należy odblokować PIT5 i ponownie do zatwierdzić. -- KP020.22b ----------------------------------------------- 05.02.2021 ----- 179.Nie można było wygenerować JPK_PKPIR(2) jeżeli przez cały rok nie było żadnego deretu typu PKPiR. Terz można, choć i tak plik taki jest nie zgodny ze specyfikacją, która przewiduje minimum jeden wiersz. -- KP020.22c ----------------------------------------------- 09.02.2021 ----- 180.Ponieważ wiele osób pracuje ostatnio zdalanie, dodano informację o pracy równoczesnej pracy z tą samą firmą - widoczne w menu Firma - Okresy księgowe, napis: {Firma w wielodostępie} 181.DRA/RCA II - dodano bezpiecznik, by nie wpisać "Dochodu" < 0 -- KP020.22d ----------------------------------------------- 17.02.2021 ----- 182.Eliksir hurtowy z wynagrodzeń czy umów zleceń - dodano możliwość dodania własnego opisu zamiast standardowego 183."Zatory" PID-5/PID-28 - ujmowało a nie powinno niezapłacone dokumenty z poprzedniego roku, jakich termin płatności +90 dni przypadał nawet w poprzednim roku księgowym (ma znaczenie tylko dla roku > 2020) -- KP020.22e ----------------------------------------------- 24.02.2021 ----- 184.EWP/PID-28. Poprawiono "F4-wydruk rocznego zestawienia przychodów, odliczeń,podatku" dla tych podatników, którzy wybrali w ustawieniach "Wybór sposóbu opodatkowania:" "(x) okresowy (miesięczny lub kwartalny) PoEWP" zamiast "( ) narastającym algorytmem PIT-28" 185.Do zatwierdzonych grudniowych deklaracji PIT-5/5L dodano możliwość wydrukowania dokumentów "zatorowych" na dzień 30.04.2021 (z możliwością zmiany tej daty na wcześniejszą), jakie należy wykazać w załączniku PIT/WZ w rozliczeniu rocznym PIT-36/36L 186.j/w dla "PID-28" - odpowiednio PIT/WZR P.S. MF zastosowało swoją własną logikę rozliczania "zatorów" w zeznaniach rocznych - odmienną w kolejności od tego, co założylismy na początku 2020 roku czytając ustawę. W programie KPR_2021 zastosujemy do obliczania zaliczek standard i kolejnośc "Rozliczeń Rocznych MF". -- KP020.22f ----------------------------------------------- 27.02.2021 ----- 187.Walka z "Zatorami" - w wersj 22e wpadły do zatrow dokumenty spłacane ratami, jakich data zatorowa < 31.12.2020 188.DRA - wydruk F5 wpłat do ZUS dla DRA firmowego. Osoby z kodami ubezp. osób współpracujących będących "na etacie" wykazywane są teraz osobno i sumowane w grupie "właściciele" -- KP020.23a ----------------------------------------------- 12.03.2021 ----- Stosownie do zmian w KPR_2021 189.PIT-5: edycja udziałów tylko przez ustawienia Alt-U 190.EWP: dodano ustawienie domyślnej stawki (menu: Firma->Ustawienia Księgi) 191.Wprowadzanie danych - poprawiono algorytm wyświetlania komunikatu: "Data ujęcia VAT-7 dd.mm.rrrr nie powinna być mniejsza od dd.mm.rrrr" -- KP020.23b ----------------------------------------------- 15.03.2021 ----- 192.DRA: Fundusz kościelny - nie wyliczało składki wypadkowej w przypadku finansowania przez ubezpieczonego i fundusz kościelny. W przypadku wybrania do rozliczania NFZ tylko przez fundusz kościelny nie pokazywało tej składki. 193.PPK od umów zlecenia. 1) Podstawa do wyliczenia była pobierana z podstawy chorobowej, jaka w przypadku domyśłnego ustawienia ograniczenia podlegała temu ograniczeniu do wysokości 250% prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia (w 2021- 13 147.50) a powinno bez ograniczenia. Od teraz ustalane jest od podstawy wypadkowej jaka nie podlega żadnemu ograniczeniu. 2) DRA: Naprawiono błąd występujący przy rozliczaniu 'zerowych' umów zlecenia z okresu poza miesiąca rozliczenia (przy wyborze w konfiguracji [x] dla Umów Zleceń generuj RCA/RZA w całym okresie) i zaznaczeniu PPK - sumowało kwotę wpłaconą przez podmiot ubezpieczający -- KP020.23c ----------------------------------------------- 22.03.2021 ----- 194.Zaroty: nie ujmowało do zatorów dokumentów spłaconych częściowo, jeżeli data spłaty ostatniej raty była wczesniejsza od daty zapadalności zatoru. -- KP020.24a ----------------------------------------------- 20.04.2021 ----- 195.Lista dokumentów niezapłaconych - poprawiono wyświetlanie "Salda" dla dekretów bez części VAT zapłaconych częściowo. 196.Hurtowe ustawianie znacznika "FP" w dekretach księgowych nie usuwało części KPR z dokumentu (kolumn i wartości do KPR). Poprawiono. Ponowne użycie procedury usuwa część KPR. -- KP020.25a ----------------------------------------------- 25.05.2021 ----- 197.Dane pracownika: dodano "Kod kraju obywatelstwa"-życiowo niezbędny w PPK 198.Dane pracownika - dodano "Kod kraju obywatelstwa"-życiowo niezbędny w PPK - dodano w danych ZUS - Kod wykonywanego zawodu-również życiowo niezbędny obowiązkowy od 16.05.2021 199.Do deklaracji ZUS ZUA i ZZA dodano pole "Kod wykonywanego zawodu" i dostosowano eksport do Programu Płatnika wg wzoru "kedu_5_3.xsd" opublikowanego 16.05.2021 - Metryka 219. -- KP020.25b ----------------------------------------------- 29.05.2021 ----- 200.Poprawienie zestawiania pracowników uwzględniającego Daty Umów Zlecenia -- KP020.26a ----------------------------------------------- 07.06.2021 ----- 201. Kompatybilizacja z KP021.06a -- KP020.26b ----------------------------------------------- 14.06.2021 ----- 202. Kompatybilizacja z KP021.06b -- KP020.26c ----------------------------------------------- 22.06.2021 ----- 203. Kompatybilizacja z KP021.06c -- KP020.27a ----------------------------------------------- 15.07.2021 ----- 204. Kompatybilizacja z KP021.07b -- KP020.27c ----------------------------------------------- 21.07.2021 ----- 205. Kompatybilizacja z KP021.07c -- KP020.28a ----------------------------------------------- 04.08.2021 ----- 206. Kompatybilizacja z KP021.08a -- KP020.29a ----------------------------------------------- 16.09.2021 ----- 207. Poprawiono wydruk "Obciążenia firmy od umów zleceń" -- KP020.31a ----------------------------------------------- 16.11.2021 ----- 208. Kolejna poprawka wydruku "Obciążenia firmy od umów zleceń" : poz B. zawierała pozycję C. -- KP020.31b ----------------------------------------------- 24.11.2021 ----- 209. Zmiana: VAT-Marża (np. w turystyce) ze stawką "0%" - nie był wykazywany w pozycji (netto) deklaracji VAT-7, tylko w pozycjach ewidencji pliku JPK. Od teraz pokazuje się, jeżeli marża>0, a w przypadku dekretu marży ujemnej ze stawką 0 tylko przy zaznaczeniu, że to korekta dekretu, ponieważ wg objaśnień, straty z marży nie wykazujemy w części deklaracyjnej. Nie miało to wpływu na wysokość zobowiązania. -- KP020.32a ----------------------------------------------- 09.12.2021 ----- 210.Umowy zlecenia - PPK. Jeżeli wynagrodzenie było na tyle duże, że podstawa do chorobowego została ograniczona do kwoty 250% prognozowanego, przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego (w 2020 - 13 067,50) to zbiorcza informacja o składkach na PPK (menu Pracownicy-Obciążenia na PPK), na wydrukach i w plikach PPK_SKLA.XML zaniżała należną wysokość uwzględniając to ograniczenie, a nie powinna. 211.Aktualizacja wydruku nagłowka tabeli Zanieczyszczeń/Spalin -- KP020.32b ----------------------------------------------- 10.12.2021 ----- 212.Umowy zlecenia - PPK. Dla 'Źródł przychodów->"A" Prawa autorskie i inne prawa o których mowa w (Art.18) nie ujmowało w PIT-11 wpłaty finansowanej przez Firmę. -- KP020.44a ----------------------------------------------- 20.04.2022 ----- 213.Dla deklaracji VAT-UE i VAT-UEK przy grupowaniu i porównaniu z numeru NIP usuwane są inne znaki niż 'A'-'Z','0'-'9' -- KP020.71a ----------------------------------------------- 15.11.2023 ----- 214.JPK_PKPiR(2) Poprawiono algorytm wypełniania pozycji spisów z natury w trakcie roku z zerową wartością, oraz spisu na koniec stycznia. -- KP020.24a ----------------------------------------------- 28.01.2024 ----- 215.Do korekty DRA dodano funkcjonalność z listy załączników: - ustawienie znacznika "[x] gotowy do Wysyłki/Wydruku" dla pozycji, w jakich program znajdzie różnice w stosunku do poprzedniego DRA - skasowanie wszystkich "[ ] gotowy" - zaznaczenie wszystkich "[x] gotowy" --- koniec ------------------------------------------------------------------