- Zapisać plik XML na lokalnym dysku komputera (UWAGA - jest to plik XML zawierający dane ZAPYTANIA celem otrzymania parametrów wysyłania a NIE PLIK DANYCH JPK !!! )
- Na ekranie pozostanie informacja o jego lokalizacji a przycisk "Zapisz" stanie się nieaktywny
- Otwieramy portal ePUAP epuap.gov.pl/wps/portal i Logujemy się ..
- Po zalogowaniu wybieramy "Moja Skrzynaka", potem folder "Robocze" i klikamy na "Dodaj plik z dysku"
- Po wskazaniu pliku zapisanego w pkt.1 klikamy na "Dodaj"
- Po poprawnym wczytaniu pojawi się stosowny komunikat (#1), wówczas klikamy poniżej na nazwie wczytanego pliku (#2)
- Pojawi się pod spodem zawartość pliku i klikamy na przycisk "Podpisz"
- Ponieważ dokument nie posiada "wizualizacji", wybieramy "Tak"
- Wybieramy sposób podpisania dokumentu "Podpisz profilem Zaufanym"
- W zależności od ustawień potwierdzamy kodem otrzymanym SMSem lub kodem przekazanym na pocztę elektroniczną
- Po poprawnym podaniu kodu autoryzacji - pojawi się na dole "Podpis prawidłowy - ... i pozostale już nam tylko kliknąc na "Pobierz" by pobrać podpisany dokument XML na lokalny dysk kopmutera
- Tak zapisany podpisany plik zapytania wczytujemy w programie bcEDEK przyciskiem pod "3 krok"
- I klikamy Wyslij by kontynuować proces wysyłania podpisanego zapytania o parametry wysyłki dokumentu JPK
|