Sposób podpisania poprzez ePUAP "bc" Bogdan Chudzikiewicz   < H

W dniach 30.11 - 06.12 autor jest niedostępny (przyczyna tajna z powodu RODO)


Kolejność postepowania przy podpisywaniu poprzez platformę ePUAP

Nie jest to instrukcja zakładania profilu na platformie ePUAP, tylko jej użycia do podpisania dokumentu XML
Tutaj wyjaśnienie MF oraz ich sposób na zakładanie profilu na ePUAP

13 kroków podpisania

  1. Zapisać plik XML na lokalnym dysku komputera (UWAGA - jest to plik XML zawierający dane ZAPYTANIA celem otrzymania parametrów wysyłania a NIE PLIK DANYCH JPK !!! )
    .
  2. Na ekranie pozostanie informacja o jego lokalizacji a przycisk "Zapisz" stanie się nieaktywny
    .
  3. Otwieramy portal ePUAP epuap.gov.pl/wps/portal i Logujemy się ..
    .
  4. Po zalogowaniu wybieramy "Moja Skrzynaka", potem folder "Robocze" i klikamy na "Dodaj plik z dysku"
    .
  5. Po wskazaniu pliku zapisanego w pkt.1 klikamy na "Dodaj"
    .
  6. Po poprawnym wczytaniu pojawi się stosowny komunikat (#1), wówczas klikamy poniżej na nazwie wczytanego pliku (#2)
    .
  7. Pojawi się pod spodem zawartość pliku i klikamy na przycisk "Podpisz"
    .
  8. Ponieważ dokument nie posiada "wizualizacji", wybieramy "Tak"
    .
  9. Wybieramy sposób podpisania dokumentu "Podpisz profilem Zaufanym"
    .
  10. W zależności od ustawień potwierdzamy kodem otrzymanym SMSem lub kodem przekazanym na pocztę elektroniczną
    .
  11. Po poprawnym podaniu kodu autoryzacji - pojawi się na dole "Podpis prawidłowy - ... i pozostale już nam tylko kliknąc na "Pobierz" by pobrać podpisany dokument XML na lokalny dysk kopmutera
    .
  12. Tak zapisany podpisany plik zapytania wczytujemy w programie bcEDEK przyciskiem pod "3 krok"
    .
  13. I klikamy Wyslij by kontynuować proces wysyłania podpisanego zapytania o parametry wysyłki dokumentu JPK
    .

Upna początek