- Zapisać plik XML na lokalnym dysku komputera (UWAGA - jest to plik XML zawierający dane ZAPYTANIA celem otrzymania parametrów wysyłania a NIE PLIK DANYCH JPK !!! )

- Na ekranie pozostanie informacja o jego lokalizacji a przycisk "Zapisz" stanie się nieaktywny

- Otwieramy portal ePUAP epuap.gov.pl/wps/portal i Logujemy się ..

- Po zalogowaniu wybieramy "Moja Skrzynaka", potem folder "Robocze" i klikamy na "Dodaj plik z dysku"

- Po wskazaniu pliku zapisanego w pkt.1 klikamy na "Dodaj"

- Po poprawnym wczytaniu pojawi się stosowny komunikat (#1), wówczas klikamy poniżej na nazwie wczytanego pliku (#2)

- Pojawi się pod spodem zawartość pliku i klikamy na przycisk "Podpisz"

- Ponieważ dokument nie posiada "wizualizacji", wybieramy "Tak"

- Wybieramy sposób podpisania dokumentu "Podpisz profilem Zaufanym"

- W zależności od ustawień potwierdzamy kodem otrzymanym SMSem lub kodem przekazanym na pocztę elektroniczną

- Po poprawnym podaniu kodu autoryzacji - pojawi się na dole "Podpis prawidłowy - ... i pozostale już nam tylko kliknąc na "Pobierz" by pobrać podpisany dokument XML na lokalny dysk kopmutera

- Tak zapisany podpisany plik zapytania wczytujemy w programie bcEDEK przyciskiem pod "3 krok"

- I klikamy Wyslij by kontynuować proces wysyłania podpisanego zapytania o parametry wysyłki dokumentu JPK

|